Bibliodrama hösten 2024

Höstens teman är Livets nyanser

Det finns så många nyanser som skiftar i våra liv, så mycket att upptäcka under ytan och runt omkring. Höstens tre bibliodrama är som ett Kalejdoskop. Vi vrider och vänder på tre välkända bibeltexter för att nya spännande mönster ska växa fram. Tillsammans får vi, var och en, möta det kända och okända, gemensamt våga låta det självklara överraska. Kanske kan vi spegla oss i en bibeltext, låta den få gro och växa, bli till näring och liv för oss, kanske upptäcker vi fler nyanser?

Välkommen att vara med under höstens tillfällen. Man kan vara med på ett eller flera tillfällen, varje tillfälle står för sig själv även om de hänger ihop alla tre.

TILLFÄLLE 1
7 oktober kl 15–18
Sista anmälningsdag: 30 september

TILLFÄLLE 2
11 november kl 15–18
Sista anmälningsdag: 4 november

TILLFÄLLE 3
2 december kl 15–18
Sista anmälningsdag: 25 november

Information om varje tillfälle

• Vi erbjuder kaffe/te, smörgås och frukt till självkostnadspris. (Du kan använda Swish). Har du något speciellt matbehov, meddela i samband med anmälan. Vill du ha något annat får du gärna ta med det.
  • Både du som är nyfiken på bibliodrama men aldrig har prövat och du som tidigare har deltagit är varmt välkommen.
  • Inga förkunskaper om bibeln eller bibliodrama behövs.
  • Du får också en bekräftelse på att du anmält dig.
  • Vi gör det som en studiecirkel genom studieförbundet SENSUS
  • Maxantal vid resp. datum: 12 stycken.

Vad är bibliodrama

I Bibliodrama möter vi den bibliska texten med hela vårt jag. Vi upptäcker och upplever texten med kropp och själ, med hjärta och förstånd. Vi låter bibeltexten inspirera oss att på olika sätt utforska hur den berör våra liv. Bibliodrama vill skapa ett möte mellan en text och de personer som deltar. De svarta, tryckta bokstäverna och gruppdeltagarna bildar grunden för kreativt utforskande av den s.k. ”vita texten” dvs det som står mellan raderna och som har färg, ljud och rörelser. Dessa tillfällen är öppet för dig som har lust att pröva på eller för dig som varit med förr. Inga förkunskaper krävs och du behöver inte vara
troende.

”Bibliodrama är inte vad du tror, utan det som sker när du är i mellanrummet mellan ord och liv”